Deze maand zijn wij in de race geweest voor de titel ‘Meest Innovatieve Werkplek van Nederland’. Wie binnenstapt in ons pand, snapt meteen waarom wij een kans maken. Alleen de materialen in het kantoor zijn al innovatief. Een vloer die bestaat uit duizenden houten blokjes, deuren met lood bekleed, dikke betonnen wanden, felgekleurde muren en ventilatiebuizen die aan douchekoppen doen denken … Ons hele pand ademt een typische ‘hightech internet atmosfeer’. De centrale hal, ook wel het “WebPlaza” genoemd, is de spin in ons web.

Vergadering of rondleiding
Alle werkruimtes van de verschillende expertises kijken uit op het WebPlaza, zodat dit ontmoetingsplein alle medewerkers met elkaar verbindt. “Door dit centrale plein staan alle medewerkers continu met elkaar in contact. Iedereen ziet wanneer collega’s op het plein vergaderen of een rondleiding met klanten plaatsvindt”, vertelt Jeroen van der Sluis, directeur van Bedrijvenweb. “De aanwezigheid van het plein was een belangrijke reden om te verhuizen naar de Marconiweg 8. Wij waren uit ons jasje gegroeid, maar wilden niet naar een groot kantoor waarin wij het contact met elkaar konden verliezen. Dat gebeurt nu niet doordat alle werkruimten grenzen aan het WebPlaza".

Pand onderschrijft product

"Ook wilden wij een pand dat ons product onderschrijft", gaat Jeroen verder. "Wij bieden server hosting en bouwen webapplicaties. Daarom zijn wij een bedrijf dat samenwerkt, als één groot web waarin verschillende disciplines met elkaar worden verbonden. Dat laat dit pand zien. Mijn collega’s worden door het nieuwe pand geïnspireerd om creatief en innovatief te werken. Dat vergroot het werkplezier en draagt uiteindelijk bij aan betere prestaties. Deze laatste punten waren van belang zijn voor de titel ‘Meest Innovatieve Werkplek van Nederland”.

Presentatie bedrijfsruimte
Voor de wedstrijd van het Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie maakte Bedrijvenweb een presentatie van het bedrijf en haar bedrijfsruimte. “De wedstrijd doet ons structureel met innovatie omgaan”, zegt Jeroen tot slot. “Ondanks de verwachtingen hebben wij nét naast de prijzen gegrepen, maar wij hebben goed in de belangstelling gestaan. Onze inzending werd relatief zeer goed beoordeeld. Wij sleepten niet alleen bijna de Publieksprijs in de wacht, ook de media hebben ruimschoots aandacht aan onze innovatieve werkomgeving besteed”.

Bedrijvenweb is onderdeel van IT-Ernity
Bedrijvenweb - ISO 27001 gecertificeerd